Top Ad unit 728 × 90

Anneler Günü Şiirleri, Anneler Günü İle İlgili Yazı, Şiir, Resim

ANNELER GÜNÜ İLE İLGİLİ ŞİİR, YAZI, RESİM

14 Mayıs 2017 Pazar günü Anneler Günü... Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de kutlanan Anneler günü bu sene Mayıs ayının ikinci pazar günü olan 14 Mayıs Pazar gününe denk geliyor. Özellikle çocuklar bu güzel günde biricik annelerine en güzel hediyeleri vermek isteyecek, hediye alamayanlar ise çiçek ve şiirlerle annelerine sevgilerini gösterecekler. Okullarda da anneler günü ile ilgili etkinliklerde şiirler ve resimler yapacaklar. Biz de duruhaber olarak anneler günü şiirleri, anneler günü ile ilgili yazı ve anneler günü resimlerini sizler için derledik...

ANNELER GÜNÜ İLE İLGİLİ ŞİİR

ANNECİĞİM

Ak saçlı başını alıp eline,
Kara hülyalara dal anneciğim!
O titrek kalbini bahtın yeline,
Bir ince tüy gibi sal anneciğim!
Sanma bir gün geçer bu karanlıklar,
Gecenin ardında yine gece var;
Çocuklar hıçkırır, anneler ağlar,
Yaşlı gözlerinle kal anneciğim!

Gözlerinde aksi bir derin hiçin,
Kanadın yayılmış, çırpınmak için;
Bu kış yolculuk var, diyorsa için,
Beni de beraber al anneciğim!…

Necip Fazıl KISAKÜREK



ANNECİĞİM
Anneciğim seni ben,
Çiçeklerden yemişten,
Sarı saçlı bebekten,
Canımdan çok severim.
Gitme hep yanımda kal,
Beni kollarına al,
Pembe gülden daha al,
Yanağından öperim.

Melahat UĞURKAN




ANNECİĞİM

Ne sevimli bir annesin!
Ne tatlıdır senin sesin!
Benim canım mısın nesin
Sen olmazsan yapamam ben!
Senden yakın kim var bana?
Kalbim, canım bağlı sana!..
Üzüntüm yok ondan yana
Seviyorsun beni de sen.
Gülsem güler yüzün
Ağlamamdan alır hüzün…
Senin gecen ve gündüzün
Işık alır sanki benden!

Rakım ÇALAPALA



ANNEN

Sen bir avuç bebektin
Kimdi süt veren sana,
Hastalandın ölecektin
Kim kanat gerdi sana?
Senin minik başını
Avuçlarına alıp
Gece uykusuz kalıp
Kucağında kim salladı
Ağladın, seninle kim ağladı
     
Annen!

Sana ilk adımını attıran kimdir
Konuşmayı öğretti sana bir bir
       
Annen!

Sen şimdi giderken okula
Sefertasını kim hazırlar?
Kim bakar arkandan yola?
Sende en çok kimin hakkı var
Kimdir seni en çok seven

Annen!

Dünyayı hiç değilse bir günlüğüne
allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar
oynasınlar türküler söyleyerek yıldızların arasında
dünyayı çocuklara verelim
kocaman bir elma gibi
verelim sıcacık bir ekmek somunu gibi
hiç değilse bir günlüğüne doysunlar
dünyayı çocuklara verelim
bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı
çocuklar dünyayı alacak elimizden
ölümsüz ağaçlar dikecekler

Nâzım HİKMET



ANNELER GÜNÜ

Sen olmasaydın annem;
Ne doğar, ne yaşardım
Senin şefkatinle ben
Büyümeyi başardım.

Üzerime titrersin,
Korursun kanadınla
Canıma can katarsın
Sen annelik adınla.

Sana neler borçludur,
Düşün bir evlat anne!
Kan veren, can verensin,
Ya benim verdiğim ne?

Sana candan sevgimi,
Saygımı sunacağım,
Bu gün tüm anneleri
Minnetle anacağım.




ANNEM

Annelerin en güzeli,
Sensin, benim güzel annem.
Ilık esen bahar yeli,
Sensin, benim güzel annem.

Güneş yüzlü, altın kalpli,
Ağır başlı, tatlı dilli,
Meleklerin eşi sanki
Sensin, benim güzel annem.

Açan çiçek, çağlayan su,
Gülümseyen engin duygu,
Evimizin mutluluğu
Sensin, benim güzel annem.

H.Latif SARIYÜCE



ANNECİĞİM

Bekle beni anneciğim
Bir gün sana döneceğim
Pamuk gibi ellerinden
Doya doya öpeceğim
Demet demet çiçeklerle
Lâle menekşe güllerle
Aydınlık bir gelecekle
Annem sana geleceğim
Ne şirindir senin sözün
Yeter ağlamasın gözün
Bitsin artık çile hüzün
Annem sana döneceğim
Demet demet çiçeklerle
Ellerimde buketlerle
Duâlarla Tekbirlerle
Annem sana geleceğim.

Hayati OTYAKMAZ



ANAM

Dokuz ay beni karnında taşıdın,
Sancılar çekerek doğurdun anam.
Başımı okşayıp,sırtımı kaşıdın,
Sütünle karnımı doyurdun anam.

Gece ağlarsam,uykudan soğurdun,
Uyumayıp,beni uyuturdun anam,
Eyyup sabrını sevgiyle yoğurdun,
Sinende güneşi soğuttun anam.

Sana bir "Of" bile denilmez,
Sırtımda Hacca götürsem,
Senin hakkın ödenmez,anam,
"Ödenir" diyen,vallahi gülemez.

Cennet derler,ayaklarının altında,
Seni razı eden mutludur,Allah katında,
Sensiz neler gelirdi,bu cahil başa,
Sağlıklı kal,dilerim uzun yaşa.



ANALAR

Analar! Gül yüzlüler, sevgi saçan varlıklar
Almayı düşünmeyen, binler veren analar!
Muhabbet sarayında sergi açan varlıklar
Evlât gülistanında güller deren analar!

Özlenme beklemeden, özünden özleyenler
Hayalinde, düşünde yavruyu gözleyenler
Kederleri, dertleri soluksuz izleyenler
Melek kanatlarını geriveren analar!

Ayakları altında cennet gizli melekler
Bal fışkıran pınarlar, billûr sözlü melekler
Gönülleri titreten derin gözlü melekler
Öfkeyi, muhabbetle geri veren analar!

Evlât şarkısı çalar, söyler gönül telleri
Diken batsa evlâda, kavrulur gönülleri
Yalın ayak koşarlar, kanda olsa elleri
Kuş gibi kanatlanıp geliveren analar!

Sevgi dağarcığında riya yoktur onların
O şeker dillerinde dua çoktur onların
Yavrusu devamlı aç(!), kendi toktur(!) onların
Evlâda, en muhteşem yeri veren analar!

Özenle büyütürler kırmadan, incitmeden
Meyve yetiştirirler küçücük bir dikmeden
Yıldız kayması gibi, dokunmadan, itmeden
Süzülüp, gönüllere giriveren analar!

Bir mübarek sihir var “ana” kelimesinde
Sanki bahar renginde, sanki bülbül sesinde
Hani heyecan var ya, bayram arifesinde
Her anışta, o tadı veriveren analar!

Koklamak varken her gün, bu gönül güllerini
Bir tek güne sığdırdık, anılma günlerini
Her gün dualar alsak, öpsek de ellerini
Mutlu olsa, sıcacık eli veren analar!

Cemal Gören



ANNECİĞİM
Ne sevimli bir annesin!
Ne tatlıdır senin sesin!
Benim canım mısın nesin
Sen olmazsan yapamam ben!..
Senden yakın kim var bana?
Kalbim, canım bağlı sana!..
Üzüntüm yok ondan yana
Seviyorsun beni de sen.
Gülsem güler yüzün
Ağlamamdan alır hüzün...
Senin gecen ve gündüzün
Işık alır sanki benden!

Rakım Çalapala



ANNE

Dünyada apayrı yeri olan bir sevgi
Anne sevgisi.
Artık ben de bir anayım.
Anam seni dünden daha çok seviyorum!
Çocukluğumda dua ederdim Allah'a
Anam ölmesin diye.
Tanrım kabul etti dualarımı,
Göstermedi bana senin acını.
Bu yıl da geldi 'Anneler Günü'
Ne alsam sana yetmez,
Senin hakkın ödenmez!
Sana duygularımdan bir demet.
Anneler günün kutlu olsun.
Ellerinden öptüm,canım anacığım!

ANACIĞIM

?Anneme ve bütün annelere?
Nasıl hatırlamam anacığım nasıl
Kaç geceler bana ninni söylerdi
Hasta olunca oydu başucumda bekleyen
Biraz yorulmayayım, üzülmeyeyim, hemen
Alır kucağına okşardı, saçlarımı öperdi.

Nasıl hatırlamam anacığım nasıl
Uzun kış geceleri masal masaldı
Güzel çoban kızları, iyi kalpli sultanlar
Bir suyun akışı gibi geçip gitti zamanlar
Şimdi ne o dünkü çocuk, ne de o masal kaldı.

Nasıl hatırlamam anacığım nasıl
Yıkayan oydu mürekkep lekeli parmaklarımı
Akşam biraz geciksem yollara düşerdi
Sokağa çıkarken «Yavrucuğum üşütme» derdi.
Hemen bir kazak örerdi biraz boş kaldı mı.

Nasıl hatırlamam anacığım nasıl
Bilirim yine kalbinde yerim anacığım
Selam sana Anneler Günü İstanbul'dan
Yeni dönmüşçesine bir akşam okuldan
Vefalı ellerinden öperim anacığım.

Ümit Yaşar oğuzcan

ANA ÖĞÜDÜ

Çiçekleri ezme yavrum
Çiçekler bir yüreğe benzer
Çiçek ezen, insan ezer.

Sakın sen kuş vurma yavrum
En engin bir kardeşlikte
Uçar kuşlar gökyüzünde.

Tüfekle oynama yavrum
Şakacığı bile çirkin
Bir canlıyı öldürmenin.

Gel bir çiçek ol sen yavrum
Kendi ülkenin renginde
Şu yeryüzü demetinde.

Tahsin SARAÇ

ANNE

Annemi ben çok severim,
Melek annem, güzel annem,
Üzülmesin sakın derimhttp://duruhaber.blogspot.com
Melek annem, güzel annem.

İyi doğru sözler onda,
Şefkat dolu gözler onda,
Sevgi, ışık var yolunda,
Melek annem, güzel annem.

Anne yüzü ne asil yüz,
Anne gözü ne derin göz,
Anne özü, pırlanta öz,
Melek annem, güzel annem.

O gülerse çağlayanım,
O ağlarsa ağlayanım,
Ona gönül bağlayanım;
Melek annem, güzel annem.

Rıfat Necdet EVRİMER

ANNE

Annelerin en güzeli,
Sensin, benim güzel annem.
Ilık esen bahar yeli,
Sensin, benim güzel annem.

Güneş yüzlü, altın kalpli,
Ağır başlı, tatlı dilli,
Meleklerin eşi sanki
Sensin, benim güzel annem.

Açan çiçek, çağlayan su,
Gülümseyen engin duygu,
Evimizin mutluluğu
Sensin, benim güzel annem.



ANNE

Gelip geçen mevsimler
Duyguları silmez mi?
Anne sen deniz misin,
Sevgin hiç eksilmez mi?

Hayat yelkenim doldu
Sıcacık nefesinle,
Enginlere açıldım
Dua yüklü sesinle.

Ne zaman "anne" desem
Derdime derman oldun,
Fırtınalar kopunca
Güvenli liman oldun.

Gözünden ayırmadın
Bulut gibi,nem gibi.
Biricik annem gibi.

Hakk'ın kabul ettiği
En güzel dilek misin?
Etrafımda dolaşan
Tatlı bir melek misin?

Bilmem ki senin için
Neler yapıyım anne?
Mübarek ellerinden
Her gün öpeyim anne...



ANNE

Anneciğim sen olmasaydın.
Ben nasıl büyürdüm,
Nasıl karnımı doyururdum,
Canım Anneciğim.

Anneciğim sen olmasaydın.
Ben nasıl terbiyeli olurdum,
Ben nasıl doğruyu, yanlışı ayırt edebilirdim,
Canım Anneciğim.



ANNECİĞİM CANIM BENİM

Benim bir tanecik annemdir,
Hasta olduğumda baş ucumda bekleyen,
Ağlasam yanımda olan,
Anneciğim canım benim.

Nelere yardımcı oldun,
Hep yanımda oldun,
Kıymetini bilirim anne,
Anneciğim canım benim.

Bazen kızarsın,
Bazende seversin,
Ama hep iyiliğimiz için,
Çekersin neler,neler



ANNECİĞİM BENİM

Annem annem güzel annem
seni canımdan çok severim
çok güzelsin canım annem
çiçek yüzlü anneciğim

altın gibi parlaksın
çiçek gibi kokarsın
beni candan seversin
nur yüzlü anneciğim

ANNELER GÜNÜ

Anneciğim bugün sen dur,
Ben bakayım sana n'olur..
Ne istersen pişireyim,
Evi silip devşireyim.

Ben doldurdum aklarını,
Ödeyemem haklarını.
Bugün senin günün anne,
Bak kendini yordun gene.

Canım kadar sevdiğim kim
Benim canım anneciğim.
Canım kadar sevdiğim kim?
Benim canım anneciğim.

ANNELER GÜNÜ

Dünyada apayrı yeri olan bir sevgi
Anne sevgisi.
Artık ben de bir anayım.
Anam seni dünden daha çok seviyorum!
Çocukluğumda dua ederdim Allah'a
Anam ölmesin diye.
Tanrım kabul etti dualarımı,
Göstermedi bana senin acını.
Bu yıl da geldi 'Anneler Günü'
Ne alsam sana yetmez,
Senin hakkın ödenmez!
Sana duygularımdan bir demet.
Anneler günün kutlu olsun.
Ellerinden öptüm, canım anacığım!

ANNELER

Kur’an da övülen o yüce varlık
Asalet timsali vakar anneler
“Öf deme*” yeter, çekmezsin darlık
Gönülden gönüle akar anneler.

Neden yaratılmıştır, cismi ne?
Bilmem ki melek mi, ismi ne?
Siyah beyaz sararmış resmine
Islak gözlerle bakar anneler.

Çırpınır durur hep ömrü boyunca
Yılmak bilmez hiç, gider huyunca
Yavrusu zorda imiş duyunca
Kendini ateşte yakar anneler.

Senden başkasını görmez gözü
Toz kaçsa gözüne yanar özü
Hakikat yolunda söylerken sözü
Mıhlarcasına çakar anneler.

Nene Hatunlar, Kara Fatmalar
Onlardan daha binlercesi var
Söz vatansa dinlemez evladü yar
Silahı beline takar anneler…

Halil MANUŞ

ANNELER GÜNÜ

Annem
Herkesten güzel kokan
Bana sevgiyle yaklaşan
Derdime derman olan
Annem

Sen büyüttün
Sen okşadın saçımı
Yanlışımı hatamı düzelten
Beni çok seven
Annem

Tüm anneler
Her sıkıntıyla uğraştı
Her sorunda güçlü davrandı
Ömrü boyunca çalışan
Annem

10 Mayıs senin günün
Tüm annelere sevgi gösterisi var
Seni hep seveceğim
En iyi anne olan
Canım annem

ANNELER GÜNÜ

beni dünyaya getiren
sevgiyle büyüten
hep şevkat gösteren
sensin canım annem

bana doğruyu öğreten
yanlışları gösteren
beni bugünlere getiren
sensin canım annem

ANNELER GÜNÜ

Benim canım anneciğim,
Ben seni çok severim.
Benim biricik annecim,
Sen benim nur tanemsin,

Her çocuk sevgi ister,
Sevilip öpülmek ister.
Sen bunu bil anne,
Ben seni çok severim.

ANNELER GÜNÜ

Küçük bir bebektim
Ayağında uyutun
İlk adımı atarken
Minik kolumdan tuttun

Her adımla düşerken
Sabırla bekledin
Kol gerdin,kanat gergin
İncitmeden büyüttün

Anne Sevgisi
Sıcağın sinmiş bana,
Seni severim ana,
Sensiz bana kan veren
Sensin bana can veren.
Küçükken yudum yudum,
Sütlerinle uyudum.
Kulağıma ninniler,
Neler söyledin neler.
Beni büyüttün ana,
Beni yürüttün ana,
Göremeyince seni
Kucaklarım gölgeni

ANNE
Hakkın ödeşilmez eşin bulunmaz
Beni ak sütünle besledin ANNE
Şefkatin bir şeyle satın alınmaz
Kulağıma ninni söyledin ANNE
Ne kadar tatlıydı gel yavrum derken
Seyrederdi mışıl mışıl uyurken
Elinde avcunda hiç bir şey yokken
Giydirdin kuşattın süsledin ANNE
Bu gece rüyamda yaktın özümü
Şahballı"yım tutamadım sözümü
Okşadın saçımı öptün yüzümü
Başımı göğsüne yasladın ANNE
                                Hilmi Şahballı

Uyuyan Güzel Anneye
Anne, bahar geliyor uyansana
Çık altın eşikte bekle beni,
En güzel tılsımları buldum sana
Koklayabilmek için nefesini.duruhaber
Yeni açmış şu erik hatırlatır
Bana ağaçları çok sevdiğimi,
Sevginle mi ıslanmış şu sonsuz kır,
O kara bırakmışsın gözlerini.
Gül güzel annem benim, benim rüyam
İçimden çiçekli bir yol var sana,
Senin yerine biraz ben uyusam
Anne bahar geliyor uyansana.
                                 Ceyhun Atuf KANSU

Anneler Günü Şiirleri, Anneler Günü İle İlgili Yazı, Şiir, Resim Reviewed by Haberler4 on 22:36 Rating: 5

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by Duru Haber © 2014 - 2015
Designed by BloggersStand

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.